Το τριήμερο 10, 11 και 12 Μαΐου 2019 θα ξεδιπλώσει τις εργασίες του
στην Αθήνα φιλοξενούμενο στις κτιριακές υποδομές του Κολλεγίου Αθηνών το
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα:
Σχολείο και Πολιτισμός"
που συνδιοργανώνεται από την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ (Εθνικό Κέντρο ¨Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού), και το Κολλέγιο Αθηνών. Στο πλούσιο και ενδιαφέρον από πλευράς θεματικών αξόνων πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνονται προφορικές εισηγήσεις, αναρτήσεις poster και καινοτόμα βιωματικά εργαστήρια, που διοργανώνονται με τη συνεργασία και υποστήριξη της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.
Στην αμφίδρομη και σημαντική- από παιδαγωγικής πλευράς- σχέση του Σχολείου με τον Πολιτισμό ρίχνει το βάρος της εστίασής του το Πρόγραμμα των 29 σελίδων, καθώς οι δύο ''κόσμοι" αποτελούν αλληλένδετα αναπτυσσόμενους κύκλους, που στηρίζονται κύρια στην αλληλοτροφοδότηση, προκειμένου να συνυπάρξουν ισότιμα, διαλογικά, αλληλεπιδραστικά και "επ' ωφελεία" και των δύο "συμπάντων" . Εκφάνσεις-εκφράσεις του Πολιτισμού αντανακλώνται στην εκπαιδευτική πραγματικότητα-μέσα από τις προσεγγίσεις του Αναλυτικού Προγράμματος-καθώς και με την έμπρακτη, δημιουργική, ευφάνταστη και λειτουργική αξιοποίηση ποικίλων τυπικών ή άτυπων δράσεων-προτάσεων-κατευθύνσεων, οι οποίες αναζητούν την ενεργητική εμπλοκή και αφύπνιση των μαθητών. Στόχος πάντα αποτελεί η αποτελεσματικότερη κατάκτηση της γνώσης, και η κοινωνική ευαισθητοποίηση σε νεαρή ηλικία, που θα οδηγήσει στη δημιουργία φυτωρίου κοινωνικά υπεύθυνων, συνειδητά ευαισθητοποιημένων και αφυπνισμένων καθώς και κριτικά σκεπτόμενων ενεργών πολιτών αλλά και η αντανάκλαση τούτων των στάσεων στη ζωή των τοπικών κοινωνιών.
Υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα
Μέσα από το Πρόγραμμα συμπεριλαμβάνεται η προφορική εισήγηση-παρουσίαση με θέμα:
"Ο ρόλος του δασκάλου αφηγητή ως
παιδαγωγού του πολιτισμού: Ανιχνεύσεις, προσεγγίσεις και αποτιμήσεις από την
εφαρμογή προγραμμάτων προφορικής αφήγησης (storytelling) στο δημοτικό σχολείο"
του Δημήτρη Β. Προύσαλη, δάσκαλου, αφηγητή και Υπ. Δρ. Λαογραφίας του ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Μέσα από το πρόγραμμα του συνεδρίου αλιεύσαμε τις περισσότερο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, αναρτήσεις poster αλλά και προτεινόμενα εργαστήρια που σχετίζονται με την αφήγηση (στη γενική της έννοια) αλλά και τα παραμύθια:
Αγγελάκη Ρόζη:
Βυζαντινοί αντικατοπτρισμοί στις λογοτεχνικές
και τις μουσειακές αφηγήσεις
Μοσχούρη Σταυρούλα:
Ο ρόλος της δομής και των αφηγηματικών
τεχνικών του ιστορικού λόγου στη διαμόρφωση γλωσσικού εγγραμματισμού των
μαθητών της ΣΤ’ τάξης δημοτικού. Η περίπτωση της δ ενότητας του νέου σχολικού
εγχειριδίου του μαθήματος της Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού: Η Ελλάδα τον 19ο
αιώνα.
Καμπάνη Φανή:
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιστορικού
Μουσείου Κρήτης. Πολυφωνικές «αφηγήσεις». Από το παρελθόν, στο παρόν και το
μέλλον.
Παπακίτσου Βασιλική:
Η Αξιοποίηση του Παραμυθιού, της
Ποίησης και του Θεατρικού παιχνιδιού, ως θεραπευτικά μέσα, στην Εργοθεραπευτική
Παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο
Γεμέλου Δέσποινα:
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μουσείου Ιστορίας
και Φυσικής του 1ου Γυμνασίου Χίου: Γνωρίζοντας το Μουσείο μέσα από ένα
παραμύθι
Πέτρου Άρτεμις:
Η αφήγηση ενός παραμυθιού από τον γονιό στο
παιδί και η εκδραμάτισή του και από τους δύο μαζί.
Προύσαλης Δημήτρης:
Ο ρόλος του δασκάλου αφηγητή ως
παιδαγωγού του πολιτισμού: Ανιχνεύσεις, προσεγγίσεις και αποτιμήσεις από την
εφαρμογή προγραμμάτων προφορικής αφήγησης (storytelling) στο δημοτικό σχολείο
Καραβοκύρη Αγγελική:
Η αξιοποίηση των role playing games
στην παραγωγή ιστοριών.
Τζούμα Ειρήνη:
To Δίκαιο και το Άδικο στα παραμύθια ως μέσο
για την καλλιέργεια της δημιουργικής - κριτικής σκέψης στην προσχολική
εκπαίδευση.
Βλαχάκη Mαρία:
Ανακαλύπτοντας τη διαφορετική ιστορία του
σχολείου μας: Προφορικές μαρτυρίες, ιστορική εκπαίδευση και μετασχηματιστική
μάθηση.
Τσούρου Τέτη & Μεζίνη Αναστασία:
«Η γιαγιά Αθήνα
αφηγείται την ιστορία της στα παιδιά». Εκπαιδευτική παρέμβαση στον παιδικό
σταθμό.
Παπαδοπούλου Βασιλική:
Η προφορική ιστορία στην εκπαίδευση.
Λάμπρου Χρυσαφία & Φώκου Ιωάννα:
Όταν η αφήγηση λαϊκών
παραμυθιών και το κουκλοθέατρο συναντούν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Πόγκα Ελένη:
Δραματοποίηση αφηγηματικού λογοτεχνικού
κειμένου στην ξένη γλώσσα. Δημιουργία ταινίας μικρού μήκους – trailer- teaser
λογοτεχνικού – αφηγηματικού αποσπάσματος.
Σιδηροπούλου Μαρέττα:
Οπτικά κείμενα και σωματική
αναπαράσταση έργων τέχνης: προκρίνοντας την αφηγηματική φαντασία στην
εκπαίδευση.
Καυκά Δήμητρα:
Τέχνη-Αισθητική Εμπειρία-Λόγος. ΄΄Ιστορίες΄΄
με αφορμή ένα εικαστικό έργο: Παρουσίαση παρεμβατικού προγράμματος για την
παραγωγή λόγου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Κωνσταντοπούλου Κωνσταντίνα, Δάλλα Χριστίνα & Βαλαή
Αικατερίνη Ένας γεωγραφικός περίπατος στους μύθους και τις ιστορίες της
Ελλάδας
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
10-12 Μαΐου: Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού, Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό, 15452
10-12 Μαΐου: Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού, Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό, 15452
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ‒ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Γραμματεία συνεδρίου: Mαρία Αποστολοπούλου, Θάνος Φουργκατσιώτης
Iστοσελίδα: ekedisyconference.weebly.com
Γραμματεία συνεδρίου: Mαρία Αποστολοπούλου, Θάνος Φουργκατσιώτης
Iστοσελίδα: ekedisyconference.weebly.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου